Чогодарівська територіальна громада
Березівського району Одеської області
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Експертний висновок постійної комісії сільської ради з питань планування, бюджету та фінансів щодо регуляторного впливу проекту регуляторного акта – рішення сільської ради «Про встановлення місцевих податків і зборів на 2021рік»

Дата: 20.05.2020 16:01
Кількість переглядів: 623

Експертний висновок

постійної комісії сільської ради з питань планування,  бюджету та фінансів  щодо регуляторного впливу проекту регуляторного акта – рішення    сільської  ради «Про встановлення  місцевих податків і зборів  на 2021рік»

 

         Розробник проекту регуляторного акта – виконком сільської  ради, уповноважений на це сільською радою.

         Проаналізувавши проект регуляторного акта, постійна комісія з питань фінансів, бюджету, планування соціально-економічного розвитку, на виконання статті 34 Закону України «Про засади державної регуляторної політики» розглянула проект рішення Чогодарівської сільської ради «Про встановлення місцевих податків і зборів на 2021 рік» з аналізом його регуляторного впливу та встановила наступне.

1.Відповідність проекту регуляторного акта принципам державної регуляторної політики, встановленим статтею 4 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності»

Ситуація яка вплинула  на необхідність його розробки, свідчить про необхідність  регулювання господарських відносин з метою встановлення конкретних, в межах чинного законодавства,   ставок місцевих податків і зборів.

Запропонований регуляторний акт має вплив на громадян, суб'єктів малого підприємництва та органи місцевого самоврядування.  

Механізм вирішення проблеми, запропонований у проекті відповідає потребам та ринковим вимогам з урахуванням усіх прийнятних альтернатив.

Крім того, проект передбачає забезпечення досягнення внаслідок дії регуляторного акта максимально можливих позитивних результатів за рахунок мінімально необхідних витрат ресурсів та балансу інтересів  громадян, суб'єктів господарювання   та держави.

В цілому при підготовці проекту регуляторного акта витримана послідовність регуляторної діяльності: проект відповідає цілям державної регуляторної політики.

        Проект регуляторного акта та аналіз регуляторного впливу, після  представлення його  на сесії сільської ради, буде  розміщено  на офіційному веб-сайті сільської  ради в мережі Інтернет, про що буде повідомлено за 5 днів на офіційному веб-сайті сільської  ради в мережі Інтернет для подальшого внесення пропозицій та зауважень.

        Таким чином, проект регуляторного акта – проект рішення сільської  ради  відповідає усім принципам державної регуляторної політики встановленим статтею 4 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», а саме:

  • доцільність - обґрунтована необхідність державного регулювання господарських відносин з метою вирішення існуючої проблеми;
  • адекватність - відповідність форм та рівня державного регулювання господарських відносин потребі у вирішенні існуючої проблеми та ринковим вимогам з урахуванням усіх прийнятних альтернатив;
  • ефективність - забезпечення досягнення внаслідок дії регуляторного акта максимально можливих позитивних результатів за рахунок мінімально необхідних витрат ресурсів суб’єктів господарювання, громадян та держави;
  • збалансованість - забезпечення у регуляторній діяльності балансу інтересів суб’єктів господарювання, громадян та держави;
  • передбачуваність - послідовність регуляторної діяльності, відповідність її цілям державної політики, а також планам з підготовки проектів регуляторних актів, що дозволяє суб’єктам господарювання здійснювати планування їхньої діяльності;
  • прозорість та врахування громадської думки - відкритість для фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань дій регуляторних органів на всіх етапах їх регуляторної діяльності, обов’язковий розгляд регуляторними органами ініціатив, зауважень та пропозицій, наданих у встановленому законом порядку фізичними та юридичними особами, їх об’єднаннями, обов’язковість і своєчасність доведення прийнятих регуляторних актів до відома фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань, інформування громадськості про здійснення регуляторної діяльності.

         2. Проект регуляторного акта – рішення сільської  ради відповідає вимогам статті 8 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» щодо підготовки аналізу регуляторного впливу, а саме:

  • визначити та проаналізувати проблему, яку пропонується розв’язати шляхом державного регулювання господарських відносин, а також оцінити важливість цієї проблеми;
  • обґрунтувати, чому визначена проблема не може бути розв’язана за допомогою ринкових механізмів і потребує державного регулювання;
  • обґрунтувати, чому визначена проблема не може бути розв’язана за допомогою діючих регуляторних актів, та розглянути можливість внесення змін до них;
  • визначити очікувані результати прийняття запропонованого регуляторного акта, у тому числі здійснити розрахунок очікуваних витрат та вигод суб’єктів господарювання, громадян та держави внаслідок дії регуляторного акта;
  • визначити цілі державного регулювання;
  • визначити та оцінити усі прийнятні альтернативні способи досягнення встановлених цілей, у тому числі ті з них, які не передбачають безпосереднього державного регулювання господарських відносин;
  • аргументувати переваги обраного способу досягнення встановлених цілей;
  • описати механізми і заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми шляхом прийняття запропонованого регуляторного акта;
  • обґрунтувати можливість досягнення встановлених цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акта;
  • обґрунтовано довести, що досягнення запропонованим регуляторним актом встановлених цілей є можливим з найменшими витратами для суб’єктів господарювання, громадян та держави;
  • обґрунтовано довести, що вигоди, які виникатимуть внаслідок дії запропонованого регуляторного акта, виправдовують відповідні витрати у випадку, якщо витрати та/або вигоди не можуть бути кількісно визначені;
  • оцінити можливість впровадження та виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи державної влади, органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні впроваджувати або виконувати ці вимоги;
  • оцінити ризик впливу зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта;
  • обґрунтувати запропонований строк чинності регуляторного акта;
  • визначити показники результативності регуляторного акта;
  • визначити заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта в разі його прийняття.

Відповідно до Податкового кодексу України  із змінами (надалі - кодекс) визначено вичерпний перелік місцевих податків і зборів, порядок їх адміністрування, компетенцію контролюючих органів та повноваженнясільських  радщодо встановлення їх рівня.

Кодексом визначено, що податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (надалі - податок), є обов’язковим для встановлення місцевими радами, які зобов’язані у визначений період прийняти відповідне рішення про встановлення ставок податку на об’єкти житлової нерухомості з розрахунку на календарний рік  у відповідному розмірі від мінімальної заробітної плати, установленої на 1 січня звітного (податкового) року.

Таким чином, з метою безумовного виконання вимог кодексу та недопущення суперечливих ситуацій, необхідно прийняти регуляторний акт, який установлюватиме ставки податку на об’єкти житлової та нежитлової  нерухомості, ставки єдиного, транспортного податку .

Тому, зазначена проблема не може бути розв’язана за допомогою чинних регуляторних актів.

В ході пошуку альтернативних способів досягнення визначених цілей доцільно розглянути такі можливості:

  • пропозицію відмови від введення в дію запропонованого акта;
  • встановлення диференційованого рівня місцевих податків і зборів.

У разі відмови від введення в дію запропонованого регуляторного акта не буде забезпечено безумовне виконання вимог чинного законодавства.

        Встановлення диференційованого рівня місцевих податків і зборів – це спосіб вирішення зазначеної проблеми є найбільш доцільним з огляду на можливість виконання та ефективну реалізацію регуляторного акта, який повністю відповідає повноваженням сільської  ради відповідно до Податкового кодексу України, Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні». Лише у такий спосіб можна вирішити зазначені проблеми найкращим чином, ураховуючи інтереси:

  • територіальної громади, платників податку та органів місцевого самоврядування;

Запропонований спосіб досягнення цілей є єдиним і безумовним шляхом вирішення проблеми і ґрунтується на загальнообов’язковості виконання всіма учасниками правовідносин у системі оподаткування норм зазначеного рішення.

Після впровадження всіх механізмів щодо адміністрування податку на державному рівні, із прийняттям цього регуляторного акта передбачаються надходження до бюджету села  від сплати податку.

Досягнення цим регуляторним актом визначених цілей вплине на витрати територіальної громади (платників податків) у вигляді коштів на сплату податків і зборів, але й  надасть вигоди, а саме додаткові надходження до бюджету села  для направлення їхна поліпшення соціальних гарантій тієї ж територіальної громади.

Крім кількісних показників, до вигод належить забезпечення поліпшення соціальних гарантій населення та фінансування сільських  програм за рахунок збільшення надходжень коштів до сільського бюджету, у тому числі від сплати місцевих податків і зборів.

Впровадження та виконання вимог регуляторного акта не залежить від ресурсів органу місцевого самоврядування, а платники податку повинні сплачувати місцеві податки і збори по ставках, передбачених проектом цього рішення, та відповідно до норм, передбачених Податковим кодексом  України.

В подальшому внесення змін до зазначеного рішення можливе у разі зміни чинного законодавства України або виникнення необхідності у нормативному врегулюванні певних правовідносин.

Термін дії запропонованого регуляторного акта – 2021 рік.

За підсумками аналізу відстеження його результативності, а також у разі потреби та з прийняттям  урядом нормативних актів, до нього теж будуть уноситися відповідні зміни згідно з регуляторною процедурою.

В зв’язку з тим, що для визначення рівня результативності дії регуляторного акта необхідно використовувати виключно статистичні дані, базове відстеження буде здійснено до дня набрання чинності регуляторного акту.

Повторне відстеження планується провести через рік після набуття чинності регуляторного акта. За результатами  проведеного відстеження  буде можливо порівняти показники базового та повторного відстежень. У разі виявлення неврегульованих та проблемних питань, вони будуть усунені шляхом унесення відповідних змін до регуляторного акта.

 

         3. Узагальнений висновок

Враховуючи проведену експертизу, проект регуляторного акта – рішення сільської  ради  та аналіз його регуляторного впливу відповідають вимогам статей 4 та 8 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

 

Голова постійної з питань фінансів, бюджету,

 планування соціально-економічного розвитку                              Лідія ГОНЧАРУК

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь